Augusztus végén sportos hétvégém volt, még nagyban készültem a két héttel később rendezett Balatonman triatlon versenyre és mint a Magyar Búvár Szakszövetség elnöke részt vettem a Tájékozódási Búvárúszó Nyílt Európa-bajnokságon is Gyékényesen, egy Skoda Fabia Style 1.0 TSI-vel indultam útnak (x)
A „kis” fehér Skoda Fabia amivel nekivágtam a hétvégének, rengeteg extrával felszerelt modell volt, elsősorban a vezetési komfortot segítő funkcióknak örültem. Egyik sem tekinthető újdonságnak, de nem ebben a kategóriában.
Kezdődött a bepakolás
Az országúti kerékpár könnyen elfért a lehajtható hátsó ülésekkel megnövelt csomagtérben, az első kerekeket azért ki kellett venni. A bringa mellett még utazott két táska, 3 beachflag, zászlók az EB érmei és egy nagy kijelzős tévé is.
Vezetés
Már több mint 30 éve vezetek, számtalan autóm volt, de még mindig elcsodálkozom, amikor egy ezer köbcentis autóban érzem az erőt, a gyorsulást. A motorban kellő nyomaték volt, így az autópályán is kellő dinamikával lehetett haladni, a városi forgalomban pedig egyenesen üdítő lendülettel lehetett közlekedni. A motor olyan halkan duruzsolt, hogy a fordulatszámmérőt is figyelnem kellett a váltásokhoz. Hiába na automataváltóhoz vagyok szokva.
A fogyasztást figyeltem folyamatosan, mert manapság eléggé meg kell tervezni a tankolást, nem mindig kapunk megfelelő üzemanyagot a kutakon. Megnyugtató volt, hogy a háromnapos kirándulás alatt ezzel egyáltalán nem kellett foglalkoznom, tankolni csak az autó visszaadása előtt kellett, ami váratlanul kellemes élményt nyújtott, mert a dízel pick-upom után szinte filléreket fizettem a benzinkúton.
Motor: 999 cm3 háromhengeres benzinmotor változó geometriájú turbóval, hatfokozatú kézi váltóval
Teljesítmény: 110 LE/5000-5500 RPM
Nyomaték: 175 Nm/1600-1750 RPM
Gyorsulás: 0-100 10,6 s
Végsebesség: 195 km/h
Fogyasztás (vegyes): 5,1 l/100 km
Fogyasztás (mért): 5,9 l/100 km
Sportolás
A Gyékényesen töltött napok alatt többször ki-bepakoltam a bringát és a felszerelést, bár gyanítom a Fabiát nem erre fejlesztették, én kényelmesen, komolya hajolgatás és legózás nélkül abszolváltam.
Kedvenc extrák
Sávtartó
Meg kellet szoknom, hogy minden elválasztó felfestést érzékelt és igyekezett a sávban tartani, ha nem indexeltem időben, vagy ha szolidan, de levágtam egy-egy kanyart. Amint ezen a tanulási kilométereken túl voltam, diszkrét asszisztenciával segítette a vezetést, főleg a rutinból vezetést.
Óriási kijelző középen
Minden is tudott, az alatt a pár nap nap alatt nem is tudtam minden testre szabni, de a leglényegesebb alapbeállítások jól segítettek a vezetést és a komfortélményt.
Lehet, hogy én voltam figyelmetlen, ezért a Google Maps és navigáció esetében nem sikerült a tökéletes összhang, néha nem kaptam térképet a kijelzőre.
Digitális műszeregység
Én a klasszikus műszereket szeretem, analóg kinézetű sebesség és fordulatszámmérőt, így ezt a konfigot használtam
Ülések, kormány, váltó, kezelő karok
A párszáz kilométeres vezetés során is kényelmes volt a vezetés, sem az ülés, sem a kar és lábpozíciók nem éreztették, hogy már órák óta a Fabiában vezetek. A magasabb kategóriákban megszokott szuper komfortos ülések tették a dolgukat.
Hazaindulás
Mivel véget ért az EB, így rengeteg versenyrendezési cuccot kell hazahozni a Szövetségbe. Az előzetes szervezés során többen, több ütemben szállítottuk a számítógépeket, érmeket, zászlókat, walkie-talkie-kat, a válogatott ruházatát – csupa finom és kényes holmit. A verseny végén az éppen ott lévő autókkal kellett megoldanunk a hazaszállítást, így bevetettem a Fabiát is – végül én és a Fabia voltam a pakolás sztárja! Súlyban mindez nem jelentett igazi terhelést, a Fabia 110 lóereje meg sem érezte hogy dugig volt pakolva.
Köszönöm Skoda Fabia!