Amikor júliusban az első pletykák megjelentek Valter Attila esetleges csapatváltásáról, sokan hihetetlennek és elképzelhetetlennek tartották. Augusztus utolsó napjaiban a hivatalos bejelentés minden kétséget eloszlatott, Attila a Jumbo-Visma csatapához igazolt.
Valter Attila a hazai kerékpározás legismertebb és legsikeresebb képviselője, aki a 2021-es Giro d’Italia alatt három szakaszon keresztül a rózsaszín trikót is viselhette.
A kezdetek
A csömöri kerékpáros 2018-ban lett profi versenyző, de már egy évvel korábban felhívta magára a hazai sportrajongók figyelmét, amikor a Tour de Hongrien a Cube Csömör versenyzőjeként harmadik lett a hegyi pontversenyben. Itthon a fiatalok között a mezőnyversenyben és időfutamban is országos bajnok lett, a kontinensbajnokságon pedig 9.-ként zárt.
A következő szezonra jöhetett az újabb átigazolás, az első külföldi csapat, az akkor még kontinentális csapatnak számító CCC, amiből 2020-ra World Tour csapat lett. Az első nagyobb nemzetközi sikerek is ezekhez az évekhez kötődnek, megszerezte a legjobb fiatalnak járó trikót a bosnyák Belgrade Banjalukan vagy a lengyel Baltyk – Karkonosze többnapos versenyeken. A sok szempontból különleges 2020-as szezon jelentette az igazi fordulópontot. Attilának a márciusi leállással talán még szerencséje is volt, hiszen amikor augusztusban újraindult, sikert sikerre halmozott. Megnyerte a magyar körversenyt egy emlékezetes befutóval a Kékestetőn, és élete első Grand Tourját teljesítette. A koronavírus járvány viszont a CCC csapatnak visszafordíthatatlan következményeket hozott. A szezon utolsó szakaszában már egyértelmű volt megszűnésük, így a magyar versenyző új csapat után kellett, hogy nézzen. Erről később egy interjúban azt mondta, hogy „nagyon félt, hogy mi fog következni a karrierjében”.
Csapatváltás
Végül egy francia csapat, a Groupama-FDJ szavazott neki bizalmat, ahol éreztették vele, hogy hosszútávon terveznek vele. Ennek az építkezésnek lett az eredménye a 2021-es Giron megszerzett rózsaszín trikó, ami a magyar kerékpársportban történelmi jelentőségű volt és amelynek utóhatásai még az idei budapesti Giro d’Italia Nagy Rajtnál is érezhetőek voltak.
A következő másfél évben a csapat és Attila kölcsönösen segítették egymást, idén összejött az országos bajnoki cím a mezőnyversenyben is.
Ám az országos bajnoki trikó felavatására a kelleténél tovább kellett várni, július közepén Valter Attilát baleset érte Olaszországban edzés közben, elütötte egy autó. Ekkoriban lehetett hallani az első pletykákat az átigazolásról, így nem lehetett tudni a baleset erre bármilyen hatással lesz-e. Szerencsére hamar kiderült, hogy a körülményekhez képest jól van, egy hónap kihagyás után már tudott versenyezni is.
A pihenője alatt történtek nagy dolgok a kerékpársportban, hiszen Jonas Vingegaard megnyerte a Tour de Francet, ezzel a Jumbo-Visma megszerezte egy éven belül a második Grand Tour győzelmét. A csapat az idei szezon legerősebb csapata, vezetik az UCI ponttáblázatát, és jelenleg éppen Spanyolországban harcolnak a Vueltán azért, hogy Roglicot hozzásegítsék a címvédéshez.
Valter Attila a Jumbo-Visma csapatához igazolt.
Az előző sorokat olvasva nyilvánvaló, hogy mekkora dolog, hogy hétfőn bejelentették Valter Attila Jumbo-Vismás szerződését, ami három évre szól. Olyan csapatban tekerhet a következő szezontól kezdve, ami a World Tour versenyek folyamatos esélyese. Az elmúlt évek kitartó munkája egy sokkal magasabb szinten folytatódhat. Valter Attila a következő Grand Tourokon hasznos tagja lehet az összetettért folyó harcnak, és remélhetőleg aktív résztvevője is néhány alkalommal.
Írta: Kreisz Bálint