betöltés folyamatban...

Skoda Kodiaq RS: komfort és erő

2022.12.04.
Skoda Kodiaq RS

A Skoda Kodiaq RS egyszerűen mindenre jó. Egy hét alatt kipróbáltuk minden jó tulajdonságát: városi komfort, autópálya, dimbes-dombos szőlőhegy, 1 vezető + 4 utas, sok cucc (X)

Kezdjük a városi krúzolással. Indulás után alig vártam, hogy félre állhassak és beállítsam a lehető legtöbb dolgot a Kodiaqban, testreszabva tudom tesztelni igazán. Én inkább a puritánabb dolgokat szeretem, nem vagyok elvetemülten kütyű-rajongó, de ami jó az jó!

Skoda Kodiaq RS

Amikor azt hittem már minden tudok az autóról, vezetés közben kiderült mégsem, adatok villantak fel, figyelmeztetések pityegtek…

Városi tekintély

Jöttem-mentem, élveztem a kiváló hangrendszert, a kormányfűtést, próbálgattam a kormányváltót, learattam a dicsőséget az elismerő tekintetekből, amit az RS kiváltott az autósokból. Aztán egy hirtelen gázadásnál rájöttem, hogy az RS erejét, dinamikáját, az igazi énjét eddig hanyagoltam. Na innentől kezdődött az igazi vezetés!

A pálya ura

A hétvégén Balaton-felvidéki túrára mentünk, részben le kellett vinnem pár borászati kelléket a pincébe, másrészt egy jó kirándulást is terveztünk a környéken.

Az M7-esen az erős forgalom dinamikáját jól le lehetett követni, még úgyis, ha nem én voltam aki mindenkit le akart tolni a belsőből. Pedig megtehettem volna. Székesfehérvár után ritkultak az autók, volt lehetőségem oda-odalépni. Erő volt, a sebesség is gyorsan megjött, a fordulatszám, nekem dízelhez szokott autósnak, az egekbe szökött, de könyv szerint ebben a tartományban adja le a max nyomatékot. Az aktuális fogyasztási adatot meg sem mertem nézni, az út végére azért egy elviselhető 10,8l/100 km-es átlagot hoztam össze.

Skoda Kodiaq RS 2.0 TSI

Lökettérfogat: 1984 cm3

Hengerek/szelepek: 4/12

Max. teljesítmény: 245 LE

Max. forgatónyomaték: 370 Nm

Hosszúság/szélesség/magasság: 4699/1882/1687 mm

Tengelytáv: 2789 mm

Saját tömeg: 1797 kg

Gyári vegyes fogyasztás: 7,4 l/ 100 km

Tesztfogyasztás: 10,8 l/100 km

CO2 kibocsátás: 196 g/km (a dízelé 167 g/km volt)

Végsebesség: 234 km/h

0-100: 6,5 s

Kedvenc extrák

Vezetést segítő funkciók

Nem sikerült a legoptimálisabb kombinációt összeraknom, mert engem a mindent is figyelő és abba beavatkozó funkciók zavarnak, annak ellenére, hogy kifinomult működésűek, mégis jobban lankad a figyelmem, ha mindenben a műszerekre hagyatkozom. Tudom, ez olyan elavult szöveg, véleményem szerint egy autó esetében még manuálisan átlátható a vezetés.

Skoda Kodiaq RS

 Óriási kijelző előttem és középen

Itt sem jutottam a végére testre szabásnak. A műszeregység esetében a hagyományos sebesség- és fordulatszámmérőt választottam.

A nagyméretű középső monitor jó dolog, ha kihasználjuk. Két lényeges helyzetben tartom szükségesnek, ha a navit aktiváljuk és kell a térkép, illetve ha filmet néznénk vagy a neten szörföznénk. Utóbbi, valljuk be nem autós elfoglaltság. A navi esetében, ha napi szinten, vagy naponta többször, esetleg mindig default bepcsoljuk a Waze-t akkor alapszükséglet. Számomra nem az, szóval nem biztos, hogy kell egy ekkora kijelző. Impozáns, menő, sőt menőbb mintha kisebb lenne, szóval maradhat! 🙂

 Vezetőülés

Mintha versenyautóban ültem volna – az az igazság soha nem ültem éles helyzetben versenyautóban, ám a stabilitás, a kényelem, a komfort miatt úgy éreztem abban ülök, teljes biztonságban vagyok és csak a vezetésre kellett ügyelnem, semmi másra!

 + 1: az erő és a dinamika, beleértve 4WD-ét és a adaptív rendszereket

Ha van, akkor nagyon hasznos – mert nem kell padlóig nyomni a gázpedált – urai vagyunk az autónak, urai vagyunk az útnak, és a helyzeteknek.

Ha nem lenne, akkor éreznénk igazán, mennyire ki vagyunk szolgáltatva másoknak, a többi járműnek vagy a terepviszonyoknak.

Szőlőhegy

Szentantalfa mellett a Mocsárdülő nem tekinthető terepnek, részben betonút, részben murvás utak vezetnek az egyes szőlőültevényekhez. A mi utunk végén van egy kb 150 méteres szakasz, ahol esős időben tapasztalataim szerint csak 4 kerekes autó tud felmenni. Esett, de sima volt, sőt még forgolódni is tudtam a lejtős terepen.

Skoda Kodiaq RS

Helyben, tárolóban nem volt hiány

Szeretem szisztematikusan telepakolni az autóimat, hogy jusson hely és ne zörögjenek, csúszkáljanak a csomagok, dobozok. A Skoda Kodiaq-kal kár volt taktikáznom, befért minden a csomagtér roló alá.

További képek

20_kodiaq_rs_fdcb6430

kép 5 / 5

Köszönöm Skoda Kodiaq RS!

További cikkek

Őszi túrázás Magyarország legszebb helyein – Útmutató kezdőknek és haladóknak 2024.10.10
Az ősz talán az egyik legvarázslatosabb évszak a természetjárók számára. A levegő friss, az erdők és hegyek pedig lenyűgöző színekben pompáznak. Magyarország bővelkedik gyönyörű túraútvonalakban, amik tökéletesek mind a kezdők, mind a tapasztalt túrázók számára. Ebben az útmutatóban bemutatjuk, hogyan készülhetsz fel egy őszi túrára, és hol találhatod meg az ország legszebb túraútvonalait.
Nyári üdülés Karintia hotelfaluiban - alpesi tótól a hegyóriásig 2024.08.03
Hotelfalvak bűvöletében – a Naturel Hotels & Resorts két egységében. A 4 csillagos SCHÖNLEITN és a 3 csillagos SEELEITN hotelfaluban a szabadságolás csúcsélvezet. Akár a lélegzetelállítóan csodás természetben, akár a Faaki-tó (Faaker See) partján. A 400 éves faanyagból létesített, rusztikus stílusú, korszerűsített parasztházakkal rendelkező két szállodafalu egyedi hangulatot áraszt. A nyaralás Karintia hotelfaluiban felejthetetlen élménnyé válik gyermekek és felnőttek számára egyaránt. Mindkét egység autómentes, a parkolás kizárólag a létesítmények előtt lehetséges. (X) (X)
Balatonfelvidék - felfedezésre váró eldugott kincsek! 2024.04.12
A Balatonfelvidék gazdag történelmi és természeti kincseket rejt, amik kiváló lehetőséget kínálnak a kirándulások és túrák szerelmeseinek. Számos eldugott helyszín vár felfedezésre, miközben a lenyűgöző táj és a változatos látnivalók megnyugtatják a lelket és feltöltik a testet. Tekintsük át ezeket a kihagyhatatlan célpontokat a Balatonfelvidéken!

Ajánló

Bosch: háromszor a Föld körül – első hely a Fut a cég versenyen! 2025.04.27
Hatodszor is a Bosch az első helyen az országos Fut a cég versenyen (X)
Túrázás és a jóga 2025.02.16
Habár elsőre talán elég távolinak tűnik, valójában nagyon is közel van egymáshoz a túrázás és a jóga. Tanulmányok kimutatták, hogy a jógázás és a túrázás ...
Mire jó a laborlelet? 2025.02.10
A legtöbb ember számára a laborvizsgálatok eredményei nem mondanak túl sokat. Azontúl, hogy amit megcsillagoznak a laborlelet íven, azok az értékek valószínűleg ...
Egy szimpatikus szuperhős: Courtney Dauwalter ultrafutó 2025.02.09
Courtney Dauwalter 2023-ban három ikonikus versenyt, a Western States 100-at, a Hardrock 100-at és az Ultra-Trail du Mont Blanc-t is megnyerte. Ez rajta kívül eddig még ...
Mi is az a Zwift? 2025.02.07
A kerékpársportot követők már megszokhatták, hogy egy-egy kerékpárverseny közvetítése előtt a reklámblokkban egy bizonyos „Zwift” nevű programot promózik a ...

Blog

Marik Balázs blogja - Bélának megvan a lényeg!
Marik Balázs blogja - Spirit of ‘78
PARTI ANDRÁS BLOGJA 6.
PARTI ANDRÁS BLOGJA 5.