A Skoda Kodiaq RS egyszerűen mindenre jó. Egy hét alatt kipróbáltuk minden jó tulajdonságát: városi komfort, autópálya, dimbes-dombos szőlőhegy, 1 vezető + 4 utas, sok cucc (X)
Kezdjük a városi krúzolással. Indulás után alig vártam, hogy félre állhassak és beállítsam a lehető legtöbb dolgot a Kodiaqban, testreszabva tudom tesztelni igazán. Én inkább a puritánabb dolgokat szeretem, nem vagyok elvetemülten kütyű-rajongó, de ami jó az jó!
Amikor azt hittem már minden tudok az autóról, vezetés közben kiderült mégsem, adatok villantak fel, figyelmeztetések pityegtek…
Városi tekintély
Jöttem-mentem, élveztem a kiváló hangrendszert, a kormányfűtést, próbálgattam a kormányváltót, learattam a dicsőséget az elismerő tekintetekből, amit az RS kiváltott az autósokból. Aztán egy hirtelen gázadásnál rájöttem, hogy az RS erejét, dinamikáját, az igazi énjét eddig hanyagoltam. Na innentől kezdődött az igazi vezetés!
A pálya ura
A hétvégén Balaton-felvidéki túrára mentünk, részben le kellett vinnem pár borászati kelléket a pincébe, másrészt egy jó kirándulást is terveztünk a környéken.
Az M7-esen az erős forgalom dinamikáját jól le lehetett követni, még úgyis, ha nem én voltam aki mindenkit le akart tolni a belsőből. Pedig megtehettem volna. Székesfehérvár után ritkultak az autók, volt lehetőségem oda-odalépni. Erő volt, a sebesség is gyorsan megjött, a fordulatszám, nekem dízelhez szokott autósnak, az egekbe szökött, de könyv szerint ebben a tartományban adja le a max nyomatékot. Az aktuális fogyasztási adatot meg sem mertem nézni, az út végére azért egy elviselhető 10,8l/100 km-es átlagot hoztam össze.
Skoda Kodiaq RS 2.0 TSI
Lökettérfogat: 1984 cm3
Hengerek/szelepek: 4/12
Max. teljesítmény: 245 LE
Max. forgatónyomaték: 370 Nm
Hosszúság/szélesség/magasság: 4699/1882/1687 mm
Tengelytáv: 2789 mm
Saját tömeg: 1797 kg
Gyári vegyes fogyasztás: 7,4 l/ 100 km
Tesztfogyasztás: 10,8 l/100 km
CO2 kibocsátás: 196 g/km (a dízelé 167 g/km volt)
Végsebesség: 234 km/h
0-100: 6,5 s
Kedvenc extrák
Vezetést segítő funkciók
Nem sikerült a legoptimálisabb kombinációt összeraknom, mert engem a mindent is figyelő és abba beavatkozó funkciók zavarnak, annak ellenére, hogy kifinomult működésűek, mégis jobban lankad a figyelmem, ha mindenben a műszerekre hagyatkozom. Tudom, ez olyan elavult szöveg, véleményem szerint egy autó esetében még manuálisan átlátható a vezetés.
Óriási kijelző előttem és középen
Itt sem jutottam a végére testre szabásnak. A műszeregység esetében a hagyományos sebesség- és fordulatszámmérőt választottam.
A nagyméretű középső monitor jó dolog, ha kihasználjuk. Két lényeges helyzetben tartom szükségesnek, ha a navit aktiváljuk és kell a térkép, illetve ha filmet néznénk vagy a neten szörföznénk. Utóbbi, valljuk be nem autós elfoglaltság. A navi esetében, ha napi szinten, vagy naponta többször, esetleg mindig default bepcsoljuk a Waze-t akkor alapszükséglet. Számomra nem az, szóval nem biztos, hogy kell egy ekkora kijelző. Impozáns, menő, sőt menőbb mintha kisebb lenne, szóval maradhat! 🙂
Vezetőülés
Mintha versenyautóban ültem volna – az az igazság soha nem ültem éles helyzetben versenyautóban, ám a stabilitás, a kényelem, a komfort miatt úgy éreztem abban ülök, teljes biztonságban vagyok és csak a vezetésre kellett ügyelnem, semmi másra!
+ 1: az erő és a dinamika, beleértve 4WD-ét és a adaptív rendszereket
Ha van, akkor nagyon hasznos – mert nem kell padlóig nyomni a gázpedált – urai vagyunk az autónak, urai vagyunk az útnak, és a helyzeteknek.
Ha nem lenne, akkor éreznénk igazán, mennyire ki vagyunk szolgáltatva másoknak, a többi járműnek vagy a terepviszonyoknak.
Szőlőhegy
Szentantalfa mellett a Mocsárdülő nem tekinthető terepnek, részben betonút, részben murvás utak vezetnek az egyes szőlőültevényekhez. A mi utunk végén van egy kb 150 méteres szakasz, ahol esős időben tapasztalataim szerint csak 4 kerekes autó tud felmenni. Esett, de sima volt, sőt még forgolódni is tudtam a lejtős terepen.
Helyben, tárolóban nem volt hiány
Szeretem szisztematikusan telepakolni az autóimat, hogy jusson hely és ne zörögjenek, csúszkáljanak a csomagok, dobozok. A Skoda Kodiaq-kal kár volt taktikáznom, befért minden a csomagtér roló alá.
További képek
Köszönöm Skoda Kodiaq RS!