Terepfutás

1. Így készülj a Balboára!Sorozat: Mielőtt nekifutsz egy Classic Balboának, mérd fel, mit tudsz és mid van!

Javaslatok a szervezőtől: Ne feltétlenül a Balboa legyen az első hosszútávfutásod! Felkészülés közben emelkedőkkel tarkított terepen is gyakorolj! A combizom és a vádli külön erősítése kifizetődik, ha a Nagy-Hárs-hegyre vagy a János-hegyre futsz fel. Nem baj, ha legalább egy sík félmaraton a lábadban van korábbról. Az, aki 2:10:00-2:30:00-s idővel teljesítette sima terepen a 21 kilométeres távot, a Balboával – elvileg – bő 3 óra alatt végez. Mivel terepen, köves, apró kavicsos ösvényeken vezet a pálya, érdemes átgondolni – és kipróbálni –, megfelelő-e ide a minimáltalpú, aszfaltra tervezett lábbeli.

1. Mellső fekvőtámaszból karemeléssel fordulás oldalra

Komplex, a teljes törzsizmot megmozgató gyakorlatsor, amely nagyon jó egyensúlyfejlesztő is egyben! A kezdők alkartámaszból is indíthatják a bal, majd a jobb kar emelését oldaltartásba, törzsfordítással. SM-tipp A tapasztaltabbak mellső fekvőtámaszból a kar mellett az azonos oldali lábukat is elemelhetik a talajról, tovább nehezítve az egyébként sem a legegyszerűbbek közé tartozó gyakorlatot!